ביהמ"ש קבע כי בית הספר הפלסטיני בהרודיון ייסגר

בנצי לייזרוביץ No Comments on ביהמ"ש קבע כי בית הספר הפלסטיני בהרודיון ייסגר

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירת תנועת רגבים והורה להרוס בתוך 60 יום בית ספר פלסטיני לא חוקי שהוקם בשמורת ההרודיון – ולמנוע אליו את הגישה במיידי. ראש מועצת גוש עציון: "יהודה ושומרון אינם שטח הפקר"

צילום: Hadas Parush/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פסק דין של השופט אלי אברבאנל בבית המשפט המחוזי בירושלים מורה למדינה למנוע החל מהיום (שני) כל גישה, כניסה או שימוש במבנה בית ספר פלסטיני לא חוקי שהוקם בשטח C בתחום שמורת טבע הרודיון במזרח גוש עציון ולהרסו בתוך 60 יום, וזאת בשל היותו "מבנה מסוכן מאוד ועלול לקרוס בכל רגע נתון". בכך חתם בית המשפט סאגה של סחבת משפטית המתנהלת מעל 5 שנים.

מדובר במבנה שהוקם בסוף 2017 בשטח C בתחום שמורת טבע הרודיון, כאשר עוד בשלבי הקמתו פנתה תנועת רגבים לרשויות האכיפה בדרישה לעצור את העבודות שנעשות שלא כחוק בטענה שאין כל הצדקה להקמת בית ספר נוסף באזור וכי מטרתו ברורה: השתלטות נוספת על שטח C, משיכת אוכלוסיה וקיבועה סביב בית הספר, יצירת רצף טריטוריאלי בין שטחי B וקטיעת ההתיישבות היהודית.

לאחר שהפניות לא נענו עתרו ברגבים לבג"ץ ובמקביל פנו הפלסטינים נגד הריסת המבנה והגישו בקשות להיתר לועדת תכנון ובניה במינהל האזרחי, מה שלמעשה הקפיא את הליכי האכיפה והביא למחיקת העתירה בעוד העבודות בשטח ממשיכות בניגוד לחוק. בחוות דעת הנדסית מקצועית של המדינה שניתנה בתחילת 2018 נטען כי המבנה מסוכן ביותר ואינו ראוי לשימוש, ולפיכך עלול לקרוס בכל רגע נתון. על בסיס חוות דעת זו נדחתה בקשת ההיתר וכן עתירת הפלסטינים נגד הריסה, אולם רשויות האכיפה נמנעו מביצוע צעדי אכיפה, עד לפסק הדין שניתן היום.

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן: "משנת 2017 אנשי המועצה במאבק עיקש סביב הבניה הבלתי חוקית בשטחי C, אמנם הסיבה הפעם אותה נמקו השופטים, היא בטיחות הילדים, אך כשאין משילות ויש הפקרות, לא די בכך שאנחנו מפקירים את שטחי המולדת ופוגעים בסביבה, אלא גם חיי אדם נמצאים בסכנה. זוהי טיפה בים, ואנו דורשים מהממשלה למשול בשטחי יהודה ושומרון. צריך להמשיך בכל הכוח ולשים סוף להפקרות. יהודה ושומרון אינם שטח הפקר".

"כמה זמן לוקח לגלגלי הצדק לטחון? במקרה שלנו, מעל 5 שנים", אומרת עו"ד יעל סינמון המייצגת את רגבים בעתירה זו, "הרשות הפלסטינית לא בוחלת באמצעים במאבקה להשתלטות על שטחי C ובית הספר הזה, היושב למרגלות אחד מאתרי המורשת החשובים לעם ישראל, הוא רק אחד מתוך מעל 100 מבני בית ספר שמיפינו ברחבי יהודה ושומרון המשמשים כלי להשתלטות על שטח. במקרה זה, "בזכות" ליקויי בטיחות חמורים במבנה, נעתר בית המשפט לדרישתנו והתערב בשיקולי סדרי העדיפויות של המינהל האזרחי. במשך חמש שנים ניצלו הפלסטינים את הבירוקרטיה הישראלית כדי להיאחז בשטח ולדחות את ההריסה, נראה כי הפעם, בית המשפט שם לדבר סוף. נחכה ונראה".



0 תגובות